منتدى النور للعلوم النفسية والتربوية
 
الرئيسيةالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 خليل محتاس تأليف احمد شبل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
احمدشبل
مشرف
مشرف


عدد المساهمات : 92
نقاط : 126
تاريخ التسجيل : 22/04/2010

مُساهمةموضوع: خليل محتاس تأليف احمد شبل   الأحد مايو 09, 2010 1:29 am

اهداء لكل من يريد ان يحضر دراسات عليا

يحكى أن خليل محتاس
كل يومين ماشي كراس
ماشي يا عيني ما بين الناس
منصاب بكآبة ووسواس
عالكمبيوتر ليل ونهار
محبوس قاعد جوا الدار
مخه ياعيني مولع نار
والعقل اهو ضاع منه خلاص
بيذاكر على طول الخط
واليوم بيقضيه عالنت
ولا يعرف راجل من ست
ليل ونهار شغال أبحاث
تديله سؤال ما يجاوبوش
مع انه فصيح ما يهموش
وتشوفه صحيح بقى مرووش
يتنطط زي النسناس
ماحدش قالك ذاكر تاني
معاك باكلوريوس نفسك تاني
قال يعني هاتنجح في ثواني
وهاتطلع دكتور وخلاص
لا ياحبيبي ماكانش اتعز
ولا كان عمره اترمي للوز
وابقى اسأل خالد ومعز
لازم تدخل دبلوم خاص
بعده هاتدخل في التمهيد
يمكن يتقالك يا معيد
لكن فرحة يوم العيد
مش هاتشوفها ياعيني خلاص
بعده هاتعمل ماجيستير
ورسايل هاتجيبها كتير
وتحس انك لو بتطير
كان أسهل من وجع الراس
هايناقشك أحسن دكتور
وكمان يستلموك بالدور
وساعتها يبان المستور
وتبقى انت يا عيني المنداس
وتفتكروه كمل تعليم
عالدكتوراة صمم تصميم
ياخساره اهو ماطلعش سليم
طالع بيعد الأنفاس
ألف خسارة عليك يا خليل
والله بدري عليك يا جميل
قلبي معاك وكتابتي دليل
ماهو مش لوحدك كده محتاس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Doaa Elgana
نائب المدير
نائب المدير


عدد المساهمات : 214
نقاط : 380
تاريخ التسجيل : 13/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: خليل محتاس تأليف احمد شبل   الأحد مايو 09, 2010 9:57 am


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
يعنى يا أستاذ أحمد

تصور ما نكابده من مشقة فى البحث

عامة ربنا يعين خليل وغيره

ومحدش يبقى محتاس ولا حاجة


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمدشبل
مشرف
مشرف


عدد المساهمات : 92
نقاط : 126
تاريخ التسجيل : 22/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: خليل محتاس تأليف احمد شبل   الأحد مايو 09, 2010 11:13 am

ربنا يعافينا من الحوسه يارب

ويكرم الجميع

كل الشكر والتقدير على التعليق الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
maroo
مشرف
مشرف


عدد المساهمات : 176
نقاط : 300
تاريخ التسجيل : 22/04/2010
العمر : 28

مُساهمةموضوع: خليل محتاس تأليف احمد شبل    الأربعاء يوليو 07, 2010 10:58 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الموضوع جميل ويوضح معانتنا فى الدراسات العليا
السنة دى اقدم دبلوم خاص
اقدم ولا خلاص
بدل ما ابقي فى يوم محتاس
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمدشبل
مشرف
مشرف


عدد المساهمات : 92
نقاط : 126
تاريخ التسجيل : 22/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: خليل محتاس تأليف احمد شبل   الخميس يوليو 08, 2010 2:37 am

لالا قدمي دبولم خاص

على راي المثل وقوع ....... ولا انتظاره

كل التحية والتقدير

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
خليل محتاس تأليف احمد شبل
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات النور :: المنتدى الأدبى :: المنتدى الأدبى-
انتقل الى: